© 2019 Becalm SA

Τεχνικές συγκέντρωσης στην εξεταστική περίοδο

Για τους σπουδαστές ανώτατης εκπαίδευσης, ο Ιανουάριος είναι συνυφασμένος με την εξεταστική περίοδο και μαζί με αυτή… με ημέρες γεμάτες άγχος. Την περίοδο λοιπόν αυτή οι σπουδαστές χρειάζεται να διαθέτουν εξαιρετική συγκέντρωση, έτσι ώστε κάθε στιγμή της μελέτης τους να αποδίδουν στο μέγιστο.

Παρόλα αυτά, το να έχουμε καλή συγκέντρωση είναι αρκετά δύσκολο επειδή, συνεχώς λαμβάνουμε ερεθίσματα που αναπόφευκτα μας αποσπούν την προσοχή, όπως για παράδειγμα θόρυβοι, έλλειψη επιθυμίας, το κινητό τηλέφωνο, παιχνίδια, προτάσεις από φίλους κ.λπ.

 

Τεχνικές συγκέντρωσης

Η επιστήμη έχει πραγματοποιήσει διάφορες μελέτες και έχει καθορίσει τις ακόλουθες τεχνικές συγκέντρωσης:

  • Εξαλείψτε κάθε περισπασμό

Εντοπίστε τι σας αποσπά την προσοχή και εξαλείψτε το ή περιορίστε το όταν πρέπει να μελετήσετε. Επειδή είναι αδύνατο να εξαλείψετε κάθε περισπασμό, πρέπει να βρείτε έναν τρόπο ώστε να μη τους δίνετε προσοχή.

  • Παίξτε βιντεοπαιχνίδια δράσης

Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Rochester υποδεικνύει ότι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια δράσης βελτιώνουν πέρα από τις ικανότητες που άμεσα εμπλέκονται σε αυτά (π.χ. αντανακλαστικά), την ικανότητα μας να μαθαίνουμε. Φαίνεται ότι όσοι επιδίδονται σε αυτού του είδους τα παιχνίδια υπερέχουν σε αρκετές εργασίες, επειδή μαθαίνουν ευκολότερα και είναι καλύτεροι μαθητές, επειδή παίζουν παιχνίδια δράσης με γρήγορο ρυθμό.

Αυτό συμβαίνει γατί ότι και να κάνουμε στην καθημερινότητά μας (π.χ. παρακολουθούμε μια συνομιλία, οδηγούμε το αυτοκίνητο, εκτελούμε μια χειρουργική επέμβαση), ο εγκέφαλός μας λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο, κάνοντας συνεχώς προβλέψεις για το τι πρόκειται να επακολουθήσει.

Προκειμένου, όμως, να ακονίσει αυτήν την ικανότητά του, φτιάχνει συνεχώς μοντέλα (πρότυπα) του κόσμου. Όσο καλύτερα είναι φτιαγμένα τα μοντέλα αυτά τόσο καλύτερη η απόδοση του εγκεφάλου. Τα βιντεοπαιχνίδια δράσης φαίνεται, λοιπόν, να ενισχύουν τη συγκέντρωση, τη λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο, τη γρήγορη και αναλυτική σκέψη με αποτέλεσμα τη δημιουργία καλύτερων μοντέλων από τον εγκέφαλο.

  • Διαλογιστείτε

Ο διαλογισμός είναι μια τεχνική που σας βοηθά να αισθάνεστε πιο χαλαροί, μειώνει το στρες και βελτιώνει τη συγκέντρωση.

 

  • Πάρτε συμπληρώματα διατροφής

Στη διάρκεια των εξετάσεων το σημαντικό είναι να έχετε ισχυρή συγκέντρωση, να αποφεύγετε το στρες και να ξεκουράζεστε καλά. Υπάρχουν διάφορα συμπληρώματα διατροφής τα οποία συμβάλλουν στην ενίσχυση και βελτίωση των ικανοτήτων μας, όπως το Saludbox Byestres.

 

To Saludbox ByeStress είναι συμπλήρωμα διατροφής σε μορφή τσίχλας και απευθύνεται στους ανθρώπους που πρέπει να μειώσουν τα επίπεδα του στρες. Βασικά συστατικά του είναι η τρυπτοφάνη (η οποία δρα κατά του άγχους), η σκουτελάρια (με αγχολυτική δράση) και το μελισσόχορτο (φυτό με καταπραϋντική δράση, που ανακουφίζει συμπτώματα όπως πονοκέφαλοι και ημικρανίες) τα οποία συμβάλλουν στην μείωση των φυσικών επίπεδων του άγχους και της ανησυχίας και βελτιώνουν τη διάθεση.

  • Ξεκουραστείτε

Μετά από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μελέτης, θα αρχίσετε να αισθάνεστε κόπωση, κούραση, ή διάσπαση συγκέντρωσης ... Τα αποτελέσματα μιας μελέτης από το Πανεπιστήμιο του Michigan βεβαιώνουν ότι «το φυσικό περιβάλλον: όπως πάρκα ή κήποι, βοηθά την ξεκούραση του μυαλού.» Η ξεκούραση μεταξύ των ωρών μελέτης εμποδίζει την εξάντληση του εγκεφάλου.

 

  • Ανακαλύψτε τη δική σας διαδικασία ενίσχυσης προσήλωσης

Η προσήλωση είναι η διαδικασία επιλογής ενός εξωτερικού ερεθίσματος και η καθοδήγηση των αισθήσεων μας προς αυτό. Από την άλλη πλευρά, η συγκέντρωση είναι η ικανότητα να διατηρηθεί αυτή η προσοχή μας στο ίδιο ερέθισμα. Αρχικά επικεντρώνεστε σε κάτι και στη συνέχεια συνεχίζετε να εστιάζετε σε αυτό.

Ως εκ τούτου, πρέπει να γνωρίζουμε τη διαδικασία ενίσχυσης της προσήλωσης μας. Πώς το κάνουμε; Απαντώντας σε ερωτήσεις όπως αυτές:

• Πόσο καιρό μπορώ να κάνω την ίδια εργασία;

• Τι ερεθίσματα αποσπούν την προσοχή μου;

 

  • Κρατήστε σημειώσεις

Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, η λήψη σημειώσεων με το χέρι βοηθά στη διατήρηση της πληροφορίας πιο εύκολα. Με τις νέες τεχνολογίες (ταμπλέτες, υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα ...) ο χειρισμός σημειώσεων είναι πολύ πιο γρήγορος, οπότε δεν επεξεργαζόμαστε τις πληροφορίες, απλά τις αντιγράφουμε.

Από την άλλη πλευρά, το να το γράφουμε με το χέρι χρειάζεται περισσότερο χρόνο, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να συνθέσουμε την πληροφορία. Αυτή η αύξηση του χρόνου συμβάλλει στη διατήρηση της γνώσης.

  • Κάνετε αθλητισμό

Η άσκηση φυσικής δραστηριότητας για 15 λεπτά ημερησίως βοηθά στη σωματική σας υγεία και συγκέντρωση.

 

Τώρα που γνωρίζετε κάποιες τεχνικές για να βελτιώσετε τη συγκέντρωσή σας, δεν μένει τίποτε άλλο παρά να γράψετε.... 10 στις εξετάσεις σας!

 

Καλή επιτυχία!

Ιανουάριος 2019

Συνδεθείτε μαζί μας για να ενημερώνεστε με περισσότερα άρθρα για την καθημερινή σας υγεία και φροντίδα

  • Instagram Social Icon
  • Facebook Reflection
  • YouTube Reflection
  • Google+ Reflection